مراحل اخذ کد اقتصادي

مراحل اخذ کد اقتصادي

جهت دريافت کد اقتصادي مربوط به شرکتها مي بايست از طريق سايت اداره دارايي ، اقدام به ثبت نام و طي مراحل در نظر گرفته شده اقدام به اخذ کد اقتصادي نماييد.

اشخاص حقيقي و حقوقي براي تعيين ميزان ماليات عملکرد و پرداخت آن مي بايست ابتدا پرونده در حوزه مالياتي مربوطه تشکيل و سپس اقدام به اخذ کد اقتصادي نمايند که مراحل آن به شرح ذيل مي باشد :

– تشکيل پرونده در ارتباط با پرداخت مالياتهاي شرکتهاي شرکت

– پيش ثبت نام در سايت مربوطه (www.tax.gov.ir)

– تشخيص و تعيين حوزه مالياتي و مميز ( اين کار توسط کارشناسان شرکت تراز آزمون پاسارگاد صورت مي گيرد)

مدارک لازم براي تشکيل پرونده مالياتي براي اشخاص حقوقي :

– کپي برابر اصل مدارک ثبتي شرکت

شرکت سهامي خاص (آگهي تاسيس ، تغييرات ، اساسنامه ، اظهارنامه )

شرکت با مسئوليت محدود ( آگهي تاسيس ، تغييرات ، اساسنامه ، شرکتنامه و تقاضا نامه )

– کپي بربر اصل مدارک شناسايي مديران ( شناسنامه و کارت ملي )

– اجاره نامه رسمي با کد پيگيري يا سند مالکيت بنام شرکت و يا يکي از اعضاي هيات مديره ( حتما سند بايد تک برگي باشد اگر سند بصورت دفترچه اي باشد مي بايست همراه با پايان کار باشد )

– قبض تلفن

– تکميل دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقي

– پرداخت ماليات سرمايه ثبت شده شرکت

– گواهي امضاء اعضاي هيات مديره از دفتر خانه اسناد رسمي کشور

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *